ممکن است پس از اتمام کار ماشین ظرفشویی، مشاهده کنید که قرص ماشین ظرفشویی حل و رقیق نشده است. این مسئله می‌تواند ناشی از مشکلی در قطعه دیسپنسر، قرص ماشین ظرفشویی، برنامه انتخابی و… باشد. با ما همراه باشید تا مشکل پخش نشدن شوینده‌ در ماشین ظرفشویی‌تان حل شود. بیشتر عللی که این مشکل را به وجود می‌آورند، توسط خودتان قابل حل هستند. اما اگر با کمک این مطلب متوجه شدید که علت عدم پخش شوینده‌تان، خرابی قطعات و مواردی از این دست می‌باشد؛ از متخصصین حرفه‌ای ما کمک بگیرید. در این راستا می‌توانید با شماره 28429050-۰۲۱ تماس بگیرید و یا ثبت سفارش آنلاین انجام دهید.

علت اول: نوع قرص ماشین ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشویی

قرصی که از آن برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید، باید باکیفیت و مرغوب باشد. قرص‌های ماشین ظرفشویی بسیاری در بازار موجودند که تقلبی‌اند و در دستگاه حل نمی‌شوند. مسئله دیگر درمورد قرص شوینده، فاسد نبودن آن است زیرا در صورتی که قرص فاسد شده باشد هم همین مشکل پیش می‌آید. برای اینکه از سالم بودن قرص، اطمینان حاصل کنید؛ آن را در لیوان آب گرم بریزید. اگر پس از ۱۰ دقیقه در آب حل نشد یعنی فاسد شده است. باید قرص جدید و باکیفیتی تهیه کنید.

نکته ۱: قرص ماشین ظرفشویی را همیشه در جای خشک و خنک نگه‌داری کنید. ماندن آن در جای گرم و مرطوب باعث فاسد شدنش می‌شود.

نکته ۲: برای استفاده از قرص ماشین ظرفشویی، باید حالت مولتی تب یا استفاده از قرص را فعال کنید.

علت دوم: اشتباه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

اگر در مقابل درب جاقرصی یا درب جاپودری، ظروف را طوری بچینید که مانع باز شدن درب شوند، قرص و یا شوینده در ماشین ظرفشویی حل نمی‌شوند. بنابراین این بار دقت کنید که ظروف را درست (مطابق دفترچه راهنمای دستگاه) بچینید به طوری که هیچ ظرفی از محدوده سبد ظرفشویی خارج نباشد و مقابل درب جاقرصی یا جاپودری ممانعتی ایجاد نشده باشد. در این راستا پیشنهاد می‌کنیم مطلب نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی را بخوانید.

علت سوم: بسته شدن راه ورود قرص ماشین ظرفشویی

اگر راه ورود قرص به مخزن ماشین ظرفشویی بسته شده باشد، قرص پخش نمی‌شود. غالبا این مشکل به دلیل ناخالصی‌های قرص‌های بی‌کیفیت پیش می‌آید. برای حل این مشکل باید از قرص ماشین ظرفشویی مرغوب استفاده کنید.

علت چهارم: متوقف شدن چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی

پنل ماشین ظرفشویی دیسپنسر ماشین ظرفشویی قطعه‌ای است که مواد شوینده یا قرص را در دستگاه رقیق و حل می‌کند. این قطعه در یک نقطه خاص در طول چرخه با برنامه مشخصی دستور باز کردن قرص ماشین ظرفشویی را دریافت میکند. بنابراین اگر چرخه قبل از رسیدن به آن نقطه و زمان معین متوقف شود، دیسپنسر عمل نمی‌کند و شوینده یا قرص حل نمی‌شود. برای رفع این مشکل یک بار چرخه را قطع کنید. به این صورت که یک بار “Start / Cancel” را فشار دهید و درب ماشین ظرفشویی را باز کنید. سپس درب را ببندید و یک بار “Start” را فشار دهید تا چرخه دوباره شروع به عملکرد کند. اگر “Start / Cancel” را بدون باز کردن درب فشار دهید، چرخه لغو خواهد شد اما دستگاه دوباره و به طور صحیح شروع به فعالیت نمی‌کند. با شروع یک چرخه شستشوی جدید دیسپنسر دوباره فرمان می‌گیرد و اقدام به حل کردن قرص ظرفشویی می‌کند.

علت پنجم: گیر کردن کلید سوئیچ ماشین ظرفشویی

درب جایگاه مواد شوینده ماشین ظرفشویی با یک سوئیچ کنترل می‌شود. گیر کردن سوئیچ می‌تواند علت پخش نشدن مواد شوینده باشد. برای اینکه از آزاد بودن آن مطمئن شوید، سوئیچ را با یک پارچه مرطوب کنید و آن را به آرامی حرکت دهید سپس آن را خشک کنید و ماشین ظرفشویی را روشن کنید. اگر با این روش مشکل برطرف نشد، از آنجایی که ممکن است تایمر کنترل‌کننده درب جایگاه مواد شوینده آسیب دیده باشد، این مشکل را به تکنسین ماشین ظرفشویی ما بسپارید.

علت ششم: خرابی قطعه دیسپنسر ماشین ظرفشویی

دیسپنسر ماشین ظرفشویی

همان طور که گفتیم اگر دیسپنسر در ماشین ظرفشویی به درستی کار نکند، قرص ماشین ظرفشویی، رقیق و پخش نمی‌شود. زیرا در صورت عمل نکردن دیسپنسر، درب بازکن مواد شوینده نیز عمل نمی‌کند. تعمیر یا تعویض دیسپنسر باید توسط تکنسین ماشین ظرفشویی صورت بگیرد تا هم اصولی انجام شود و هم به دیگر قطعات آسیبی نرسد.

علت هفتم: گیر کردن بازوهای شستشوی ماشین ظرفشویی به ظروف

بازوهای ماشین ظرفشویی

پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از این اتفاق، پس از چیدن ظروف در ظرفشویی، یک بار بازوها را با دست بچرخانید تا از آزاد بودنشان آن مطمئن شوید.

علت هشتم: برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی

برنامه‌هایی که کمتر از ۴۵ دقیقه هستند عموما از مواد شوینده استفاده نمی‌کنند. بنابراین دقت کنید که برنامه شستشوی کامل را در ماشین ظرفشویی‌تان تنظیم می‌کنید.

علت نهم: دمای پایین آب در ماشین ظرفشویی

اگر دمای آب در ظرفشویی از ۱۱۵-۱۱۰ درجه فارنهایت پایین‌تر باشد، به احتمال زیاد توانایی حل کردن قرص را نخواهد داشت. برای رفع این مشکل، تنظیمات دستگاهتان را روی داغ‌ترین و طولانی‌ترین حالت شستشو قرار دهید و از داغ شدن آب محلتان اطمینان حاصل کنید.

جمع‌بندی:

همان طور که مشاهده کردید، پخش نشدن قرص در ماشین ظرفشویی می‌تواند به دلایل زیادی باشد، البته با کمک این مطلب می‌توانید بیشتر این علل را برطرف کنید. اگر مشکلتان رفع نشد یا متوجه شدید علت آن فنی است توصیه می‌کنیم از متخصصان ماشین ظرفشویی ما کمک بگیرید تا در سریع‎‌ترین زمان ممکن تعمیر یا سرویس ماشین ظرفشویی‌تان با ارائه گارانتی ۱۸۰ روزه و هزینه‌های منصفانه انجام شود.